16 jun

Bruil: Kracht van vernieuwing

Bruil: Kracht van vernieuwing

We interviewden Jos Mulkens van Bruil.

Wat zijn de belangrijkste ingrediënten voor innovatie in de bouwsector volgens jou?

Lef, klantgericht ontwikkelen en samenwerken.

Wat is de succesvolste innovatie van jouw bedrijf?

De Coba Lijm Silo-service wordt zeer goed ontvangen door onze klanten; het lost echt een klantfrictie op. Met 3D betonprinten maken we de grootste technologische stappen en hebben we de grootste impact op de bouwkolom.

Hoe heb je de klant betrokken bij deze innovatie?

Wij bezoeken bouwplaatsen en organiseren klantpanels om klantfricties te ontdekken. Wij laten onze nieuwe concepten ook weer toetsen in klantpanels.

Welke uitdagingen ben je tegengekomen tijdens het innovatieproces?

We komen onderweg vele uitdagingen tegen, maar bij succesvol innoveren gaat het er vooral om dat je je ervan bewust bent dat er tegenslagen komen en hoe je daar adequaat op reageert.

Wat is de grootste les die je wilt delen met de jongere generatie?

Je hebt als startup de traditionele bedrijven veel te bieden, maar zij jou ook. Gebruik het netwerk en de ervaring van de grownups, maar laat je vooral niet inkapselen door te grote bedrijven. Je bent niet voor niets voor jezelf begonnen.

Wat is jouw visie op samenwerking met startups?

Wij werken in vrijwel ieder innovatieproject samen met partners. Dit gaat vooral op basis van gelijkwaardigheid en vertrouwen. Dat geldt ook voor de samenwerking met startups. Hoe verschillend je ook bent, samenwerken met een gezamenlijk doel maakt de samenwerking succesvol.

Wat zijn jouw 2 gouden ideeën met betrekking tot succesvol innoveren?

Werk vooral samen met partijen die zich opstellen als ontwikkelpartner en niet als leverancier. Niet beginnen bij een technologie, maar bij een klantfrictie.

www.bruil.nl
Jos Mulkens

j.mulkens@bruil.nl

Jos Mulkens Holland ConTech

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *