21 apr

Bureau Pluck: faciliteert om duurzame groei te versnellen

Bureau Pluck: faciliteert om duurzame groei te versnellen
“Innoveren vanuit verlangens en overtuigingen. Binnen de economie van vandaag.”


We interviewden Annemarije TIllema van Bureau Pluck over haar startup.

Welk probleem los jij op?

Bureau Pluck ontwikkelt duurzame proposities.
Dit doet zij door middel van het oplossen van specifieke (organisatie, marketing en strategie) vraagstukken van klanten, gerelateerd aan duurzaamheid en circulariteit. Hiermee creëert Bureau Pluck beweging, vernieuwing en innovatie. Gericht op de toekomst.

De kracht van Bureau Pluck ligt in het ontwikkelen van groeistrategieën waaruit vernieuwde businessmodellen kunnen ontstaan. Deze strategieën worden altijd ondersteunt door feiten, door de juiste inzichten, dankzij toonaangevende partners van Bureau Pluck. Bureau Pluck is bijvoorbeeld licentiehouder van Scandinavisch meest toonaangevende onderzoek in Sustainability op consumentenniveau. Er ligt veel inspiratie op ons te wachten.

Hoe ben je op het idee gekomen?

Mijn ervaring is dat de Bouwsector te maken heeft met een transitie die zijn weerga niet kent. Ondanks dit feit bemerk ik maar een langzaam transformerende massa. Vanuit mijn zakelijke leven zag ik dit al enige tijd, maar sinds vorig jaar ook als ‘Bouwconsument’ (omdat ik mijn eigen ‘gasvrije’ woning momenteel laat bouwen).

Omdat er ontstellend veel te doen is, wil Bureau Pluck graag de transitie vanuit duurzaamheid en circulariteit begeleiden in de vorm van inspiratie, advies en propositie- ontwikkeling.

Hoeveel klanten heb je volgend jaar nodig?

Omdat er een aantal inhoudelijk zeer interessante programma’s in de maak zijn, met toonaangevende nationale en internationale partners, heb ik zeker 20 klanten nodig die gedurfde stappen willen zetten binnen de economie van vandaag.

Wie is je ideale klant?

Onze ideale klant is de verantwoordelijke binnen organisaties (Bouwbedrijven) die geen grip krijgt op de vraag hoe zij de ontwikkelingen van buitenaf voor zich kunnen laten winnen. Ontwikkelingen die samenhangen met: dienstverlenend acteren in plaats van product gerelateerd, veranderende klantaanpak, ketensamenwerking, verandermanagement.

Met andere woorden: organisaties die hulp nodig hebben bij het verhelderen van het onderscheidend vermogen in de concurrerende markt, binnen de context van duurzaamheid en circulariteit.

Wat was de moeilijkste fase tot nu toe en wat heb je daarvan geleerd?

De fase waarin ik er achter kwam dat ik sneller wil dan de markt. Ik heb geleerd om stap voor stap te werken, en te beginnen bij het begin.

Wat is de volgende belangrijke stap?

Met klanten beginnen aan case studies die hen resultaten leveren en vertrouwen geven om zodoende bewijsvoering te hebben.

Wie of wat heb je daarvoor nodig?

Enthousiaste ondernemers uit de bouw die groei uit duurzaamheid en circulariteit willen halen voor hun business.
bureau pluck

Sustainable Brand Index

Bureau Puck heeft de licentie binnen de Benelux voor de duurzaamheidsstudie van Sustainable Brand Index. Mijn missie is om ongeveer 15 bedrijven (gericht op particuliere markt) te rekruteren, die de verantwoordelijkheid aangaan om te leren van duurzaamheid en waar ze staan in dit kader (vanuit het perspectief van de consument).

Welke bedrijven willen met Bureau Pluck de mogelijkheden voor samenwerking verkennen?

Op 25 mei is er een groot internationaal congres met de uitkomsten uit de NORDIC waar we op de Nederlandse markt veel inspiratie kunnen opdoen.

HIER VIND JE MEER INFO!

annemarije tillema holland contech

Also published on Medium.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *