10 okt

Bylder: Online Home Renovation Platform

Bylder: Online Home Renovation Platform
"Marktaandeel en volume zijn kritische factoren om met succes nieuwe innovatieve oplossingen te kunnen introduceren". We interviewden Daniel Paaij van Bylder.com over zijn startup.

Welk probleem los jij op?

Bylder.com lost geen problemen op. Het zijn met name traditionele spelers in DHZ, retail in Wonen, Bouw, Technische groothandels en de Professionele bouw- en installatiebranche die al problemen hebben en alsmaar groter zullen worden. Daar spelen wij op in d.m.v. een experimenteel en schaalbaar Home Renovation Platform voor consumenten.

In de toekomst zijn er nog genoeg andere problemen op te lossen, maar in onze ogen zijn marktaandeel en volume kritische factoren om met succes nieuwe innovatieve oplossingen te kunnen introduceren. Vandaar dat wij daar eerst onze focus op hebben gelegd.

Hoe ben je op het idee gekomen?

Eigenlijk door goed onderzoek te doen naar verschillende relevante ontwikkelingen in de Con- en Proptech. Zowel in binnen als in buitenland. Het is een optelsom van branchespecifieke, economische, technologische- en maatschappelijke ontwikkelingen die duidelijk aantonen wat voor type bedrijven er straks wel of geen bestaansrecht meer hebben. Wij zijn graag het type bedrijf wat straks juist dat bestaansrecht heeft en die positie kunnen benutten om nieuwe innovatieve producten & diensten te kunnen introduceren.

Wie is je ideale klant?

De allesbepalende factor is de consument en die staat bij ons 100% centraal. Dat maakt ons ook anders dan andere ConTech of PropTech startups die met name op B2B zijn gefocusd. Elke consument is voor ons de ideale klant.

Hoeveel klanten heb je volgend jaar nodig?

Het kunnen er niet genoeg zijn.

Wat was de moeilijkste fase tot nu toe en wat heb je daarvan geleerd?

Als platform zijnde heb je te maken met veel verschillende schakels en dus veel verschillende wensen en behoeftes. In ons geval zijn dat professionals, leveranciers, maar ook strategische partners die allemaal verschillende soorten diensten of producten via het platform wensen aan te bieden.

Maar bij ons is het de consument die bepaalt welk product of dienst er wel of niet beschikbaar komt en hoe die voor hem als gebruiker optimaal moet werken. De workflow voor het boeken van een vakman hebben wij hierdoor bijvoorbeeld 4x opnieuw moeten ontwikkelen.

Wat is de volgende belangrijke stap?

Het boeken van de professional is gevalideerd en geoptimaliseerd. Deze gaan wij uitbreiden met nieuwe functionaliteiten. Wij zullen per stad/ regio lanceren. Parallel zijn wij bezig met het vullen van de webshop en het ontwikkelen van de marktplaatsfunctie. Hiermee kunnen producenten, maar ook retailers hun eigen shop binnen Bylder.com openen. Zodra deze twee onderdelen beschikbaar komen, dan zijn wij voor de gebruiker ineens vele malen aantrekkelijker en beschikken wij tevens over meerdere verdienmodellen. Dat is voor ons een belangrijke milestone en dat verwachten wij terug te zien in de omzetresultaten.

Wie of wat heb je daarvoor nodig?

Wij zijn met name op zoek naar groeikapitaal. Wij zoeken dit bij voorkeur bij een strategische investeerder die beschikt over een relevant netwerk of die affiniteit heeft met specifieke innovatiegebieden zoals VR, eCommerce, e.a.

Rob Oud holland contech

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *