25 nov

Wat is de marketing connectie met rendabele innovatie?

Wat is de marketing connectie met rendabele innovatie?

Marketing in de bouwsector is nog een zwaar onderschatte strategische discipline. Daarom zijn druk met de lancering van ons eerste e-book. Het gaat over Winnen met Marketing, met kennis en ervaringen opgedaan in de bouwsector.

Marketing? Hoor ik je denken... Wat heeft dat met innovatie of startups of vernieuwing te maken?
Alles. Echt alles. Want zonder klanten die jou geld betalen voor jouw innovatie, heb je ook geen rendement.
Hieronder kun je een stuk lezen uit het e-book, een heel klein voorproefje zeg maar.

Marketing in de bouw was vroeger vanzelfsprekend

Voorheen was de (commercieel) directeur in z’n eentje verantwoordelijk voor alle klanten. Hij kende alle afspraken met die klanten en iedereen kende hem. Zijn klanten wisten precies voor welk soort klussen je bij hem moest zijn. De relatie onderhouden was op een vriendelijke manier van met elkaar omgaan. De directeur, meestal de (soms timmerende) ondernemer zelf, hield z’n klant op de hoogte over lopende business en de klant vertelde hem ook precies waar hij mee bezig was. De directeur kende zijn klanten heel goed, ze maakten samen heel wat mee en ervaarden de relatie als een vriendschap. Daarom kende de directeur ook de behoeften van zijn klant, hij wist waar hij van wakker lag en waar zijn ambities lagen. En in een vriendschap help je elkaar daar natuurlijk bij, onvermoeibaar. Als de aannemer, leverancier of onderaannemer z’n klus goed had volbracht, werd er gezamenlijk op getoast en volgde de volgende klus, haast automatisch.

Onderscheidend vermogen

De klant koos voor de relatie en voor de persoonlijkheid van de directeur. De directeur zorgde voor het onderscheidend vermogen en de betrouwbaarheid van de organisatie. Want die klant wist heel goed dat als er iets niet in orde was, hij de directeur erop aan kon spreken en dat het opgelost werd. Bij de kleinere bedrijven werkt het vaak nog altijd zo. Met betrouwbare, persoonlijke en authentieke relaties. Het is glashelder voor wie je moet kiezen, want de mensen maken het verschil. Dit is een krachtige vorm van marketing. Verliefd zijn op je klant, weten hoe je het beste van betekenis kunt zijn en gebruikmakend van personal branding. De marges waren destijds beter dan nu, want je mag veel geld verdienen als je veel waarde levert.

Mijn vragen aan jou:

Is Marketing een onderdeel van jouw strategische agenda?
Is Innovatie een onderdeel van jouw strategische agenda?
Werkt de afdeling Marketing mee aan jullie rendement en klantrelaties?

We zijn razend nieuwsgierig, schrijf je antwoorden onderaan deze pagina!

Wil je het hele e-book lezen?

One thought on “Wat is de marketing connectie met rendabele innovatie?

  1. Binnen onze business, conceptontwikkeling, hebben wij enkele producten ontwikkeld die onze klanten op maat kunnen inzetten.

    Crowdsourcing : http://www.omecor.nl
    Effectieve Social media- strategie in concept- en projectontwikkeling

    Facebook-campagnes voor woningverkooptrajecten (nieuwbouw)

    Vernieuwende PR/PA plannen voor gebieds-gebouwontwikkelingen
    Enz

    Zeer belangrijk en effectief!

    Belangrijk dat jullie er zijn!

    Koen
    http://Www.woodapples.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *