08 sep

Only the Brave: conceptdenkers met marketingbrains.

"Wie succesvol wil zijn, moet lef hebben". We interviewden Marloes Bax van Only the Brave over haar marketingbureau.

Welk probleem los jij op?

Wij helpen onze opdrachtgevers zich strategisch te ontwikkelen en zo te positioneren dat zij uitstijgen boven de massa. Dingen anders doen op de juiste manier, zowel online als offline. En daarmee bedoelen we dat dit positieve resultaten oplevert.

Wat zijn de belangrijkste ingrediënten voor innovatie volgens jou

Lef! En co-creatie. Daarmee vind ik ook dat bedrijven zich niet blind moeten staren op grote trends en die meteen opvolgen. Kijk eerst eens of het past bij jouw visie en identiteit en op welke manier je daar dan invulling aan kunt geven. Pas dan je strategie daar op aan. Dan blijf je (verder) bouwen aan een sterk ‘merk’.

Welke klanten staan er op jouw wensenlijst?

Opdrachtgevers met passie voor hun vak die het lef hebben hun nek uit te steken en de zaken anders durven aan te pakken. En als ik dan wat namen mag noemen dan denk ik aan o.a.: Waal, NewHorizon, Bruil, Witteveen Bos, BPD en Annexum. Ik verwacht dat zij wel wat lef hebben ;-)

Wat is jouw visie op samenwerking met startups?

Startups hebben lef en durven anders te denken. We werken daarom ook graag samen met startups. Oké, er is vaak weinig tot geen budget maar als wij er in geloven, investeren we graag mee.

Voor wie / voor welke doelgroep is Only the Brave

Wij zijn niet voor iedereen. Wij zoeken opdrachtgevers die bij ons passen. En die begrijpen dat lef een goede raadgever is om je te onderscheiden binnen de markt. Bij ons gooi je niets ´over de schutting´. We werken samen; onze opdrachtgever is expert op haar zijn gebied en wij op het onze. Alleen dan ontstaat er magie!

Welke groei heb je het laatste jaar doorgemaakt?

We zijn op alle fronten aan het groeien, niet alleen qua personeel maar ook met kennis. We hebben een tool ontwikkeld waarmee bedrijven snel en makkelijk hun kernwaarden en positionering kunnen bepalen. Daarnaast worden we zeer regelmatig gevraagd om te spreken op grote events. We hebben veel kennis in huis en dat zijn we nu volop aan het delen.

Wat is de volgende belangrijke stap?

Only the Brave is zich sterker aan het positioneren. We halen kennis en ontwikkelingen uit verschillende branches en brengen deze bij elkaar waardoor er nieuwe concepten en inzichten ontstaan. We geven meer lezingen en gaan diepere samenwerkingen aan. Voorbeeld hiervan is onze samenwerking met Autodesk. Samen geven we sessies aan bedrijven; Autodesk bepaalt de strategie op proces en technisch niveau en wij op reputatie- en merkniveau. Dit soort dingen is voor ons heel belangrijk en gaan we zeker uitbouwen.

Only the Brave Holland ConTech

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *