26 sep

Only the Brave: strategische conceptdenkers met marketing brains

Only the Brave: strategische conceptdenkers met marketing brains
"Gedegen kennis combineren met ongekaderde creativiteit, dat is wat wij doen". We interviewden Marloes Bax van Only the Brave over haar marketingbureau.

Welk probleem los jij op?

Wij helpen onze opdrachtgevers zich strategisch te ontwikkelen en zo te positioneren dat zij uitstijgen boven de massa. Dingen anders doen op de juiste manier. En daarmee bedoelen we dat dit positieve resultaten oplevert.

Hoe ben je op het idee gekomen?

Gedegen kennis combineren met ongekaderde creativiteit, dat is het idee. Daarmee ontwikkel je onderscheidend maar gefundeerd werk!
 We doen waar we goed in zijn en voelen de drive om die skills steeds verder te ontwikkelen en te verbreden.

Wie is je ideale klant?

Wij zoeken opdrachtgevers die bij ons passen, de maatstaven daarin zijn onze kernwaarden; No guts no glory, brilliant ideas en happy together. Alleen dan kunnen we onze meerwaarde bewijzen. We houden van opdrachtgevers met passie voor hun vak die het lef hebben hun nek uit te steken en de zaken anders durven aan te pakken.


Hoeveel klanten heb je volgend jaar nodig?

Het aantal klanten vinden we niet belangrijk, we hebben liever drie klanten waarbij onze talenten volledig kunnen inzetten en waar we ons onderdeel van de organisatie voelen, dan tien waarbij we het gevoel hebben een nummer te zijn. Boek je resultaten met je inspanningen dan zijn nieuwe klanten daar een gevolg van.

Wat was de moeilijkste fase tot nu toe en wat heb je daarvan geleerd?

Ons vak is een constante uitdaging. Waar we moeite mee hadden is om ontdekt te worden. Met weinig aantoonbare ervaring binnenkomen bij de grotere opdrachtgevers was een uitdaging. Dat is het soms nog steeds al merken we dat we bij steeds meer bedrijven op de shortlist staan. Daarnaast komen opdrachtgevers steeds vaker via een aanbeveling bij ons terecht. De tijd van ‘wij van wc eend’ ligt gelukkig achter ons.

Wat is de volgende belangrijke stap?

Inzichten en vooruitzichten, daar gaan we onszelf de komende periode verder op focussen. Inzichten in de zin van (big) data, vooruitzichten in de zin van maatschappelijke trends. Wie deze skills goed beheerst kan met de inzichten van vandaag inspringen op de vraag van morgen.

Rob Oud holland contech
Only the Brave Holland ConTech

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *