Onze Raad van Advies bestaat uit experts uit verschillende vakgebieden, van infra tot stedenbouw, van supply chain tot sociale innovatie.

Met de bedrijfskundige en strategische ervaring van de leden van de Raad van Advies staan ze ons bij door te adviseren over de keuzes, standaarden en richting van onze organisatie.

Age Vermeer

Age Vermeer

Divisiedirecteur Dura Vermeer Infra

Henk Volberda

Henk Volberda

Hoogleraar Strategisch management & Ondernemingsbeleid

Wat is jouw visie op de innovatiemogelijkheden voor de bouwsector?

De bouwsector staat op een kantelpunt. Er is een opwaartse trend in de gedachte en dus de urgentie dat er geïnnoveerd MOET worden in onze sector. Deze urgentie en het momentum dienen als spin-off voor verdere innovatie. De innovatiemogelijkheden zijn dus eindeloos. De oplossing zit hem in het simpelweg besluiten het voortaan anders te doen!

Wat verwacht jij van de samenwerking van startups en grownups in de bouwsector?

De startups denken buiten de gebaande paden en zorgen voor inspiratie en creativiteit waar de grownups op zoek naar zijn. Tegelijkertijd kunnen startups een steun in de rug gebruiken om hun producten of ideeën aan de man te brengen. Echter, deze samenwerking kan alleen een win-win situatie worden als beide partijen echt openstaan voor verandering.

Wat vind jij het beste voorbeeld van (keten)samenwerking?

Dat is een voorbeeld buiten onze sector waar we veel van kunnen leren. De ‘Value Sourcing’ van ASML. Toeleveranciers dragen een deel van het risico en R&D en zij committeren zich aan tijdig op- en neerschakelen van de leveringen. In ruil daarvoor krijgen ze volledig inzicht in het verkoopproces en delen mee in de winsten.

Welke rol vervul je het liefste als het gaat om innovatie en (keten)samenwerking?

Het verbinden en begeleiden van partijen en de ondersteuning in het creatieve proces.

Wat is jouw visie op de ontwikkeling van het vakgebied marketing in relatie tot innovatie?

Marketing is een essentieel onderdeel in het innovatieproces. ‘Target market’ strategieën en ‘Time to market’ moeten veel sneller en effectiever. Een goede marketingstrategie kan dit ondersteunen.