16 okt

Sinq, CRM voor projectteams in Bouw en Vastgoed

Sinq, CRM voor projectteams in Bouw en Vastgoed
"Met sinq® gebruik je de kennis die je hele team van je klant heeft, je weet precies wie met wie praat over wat, realtime. Werkt vele malen slimmer dan de groepschat in Whatsapp!"
Een interview met Sabine Schoorl over haar startup Sinq®, de slimste teamcommunicatie tool.

Hoe ben je hiermee begonnen?

We trainden projectleiders, directeuren en ondernemers in de bouwsector en ontdekten dat ze allemaal hetzelfde communicatieprobleem hadden. Ze wisten niet van elkaar wie met wie praat over wat. Dat hoorden ze vaak achteraf in een 2-wekelijks overleg. "Had ik geweten dat....", "Had maar eerder gezegd dat...", "Ik wist niet dat jij bij die klant kwam" waren veelgehoorde problemen.

Toen besloten we dat voor ze op te lossen met sociale business software.

Want waar vroeger alleen de commercieel directeur verantwoordelijk was voor het contact met de klant. Nu zijn dat ook de projectleiders, de accountmanagers, de productiedirecteur, nou jij eigenlijk heeft de hele organisatie klantcontact. Maar hoe manage je dat allemaal makkelijk, leuk en slim? Je kunt nu je hele organisatie makkelijk betrekken bij het commerciële proces, want zelfs jouw receptioniste heeft iets bij te dragen. Is toch tof dat je al die informatie kunt ontsluiten?

Wie is je ideale klant?

Projectteams die samenwerken en klantinformatie met elkaar uitwisselen. Nu moeten ze elkaar in 'n commercieel overleg bijpraten en lopen constant achter de feiten aan. "Oh had ik maar geweten wat jij gisteren afgesproken hebt, want ik heb hem zojuist gesproken..."

Hoeveel klanten heb je volgend jaar nodig?

We willen het liefste innovatieve teams helpen die uit gemiddeld 10 tot 50 personen bestaan. Daarvan hebben we er zo'n 200 nodig.

Wat was de moeilijkste fase tot nu toe en wat heb je daarvan geleerd?

De moeilijkste fase is eigenlijk dit moment. We hebben een product dat 'af' is, wordt nu gebruikt door circa 300 mensen in 15 bedrijven. We hebben namelijk doorontwikkeld met de feedback van onze klanten. Denk dan aan Grontmij, Kwakman Afbouw, DOKA Nederland en Innofunding onder andere.

Nu moeten we de rest van de Nederlandse bouw- en vastgoedsector ons product laten zien, want als je het hebt gezien dan snap je meteen wat je ermee kunt en waarom dit je gaat helpen.

Wat is de volgende belangrijke stap?

We willen graag in contact komen met bedrijven of teams die slimmer willen samenwerken als het gaat om klantcontacten. Met teams die gewend zijn informatie met elkaar te delen om verder te komen. Meestal bevinden die zich bij de innovators in de sector en de bedrijven met een familiecultuur.

We komen ook graag in contact met een partij die geïnteresseerd is om te investeren in #proptech.

Wij gaan dan verder met trainingen geven aan de bouw- en vastgoed sector.

Wat zijn dat voor trainingen?

Inmiddels hebben we al meer dan 100 mensen getraind in de bouwsector, onder andere bij Grontmij, Doka en Dura Vermeer. Wat we veel horen is dat men zegt: "Ik ben technisch opgeleid, dus ben niet commercieel". Daar helpen we mensen dus verder mee.

Het is een training waarbij je leert wie jouw ideale klant is, qua mens. Waarom je daarmee de klik maakt en waarom met anderen niet. Je leert wat jouw talent is, los van vaardigheden in de functie waarin je opereert. We leren je hoe je met het bewustzijn van jouw talent, véél makkelijker de klik maakt en daarmee een duurzame relatie aangaat. Wij noemen dat Persoonlijk Ondernemerschap, want iedereen moet tegenwoordig voor z'n klanten zorgen alsof je ondernemer in loondienst bent.

"We kunnen nog enkele teams trainen dit jaar, dus wees er snel bij!" Na elke training gaan de deelnemers supergemotiveerd de deur uit. Hun zelfvertrouwen is aanzienlijk vergroot en ze hebben weer zin om met hun favoriete klanten aan de slag te gaan. Ze weten dan precies waarom er voor hen gekozen wordt en dat is altijd om een reden die ze nog niet kenden. Bovendien kennen de deelnemers elkaar veel beter en kunnen ze elkaar helpen met klanten, verwijzingen en nieuwe relaties.

Het is echt heel dankbaar om deze training te mogen doen, zelfs de meest ervaren 'salesmanagers' hebben ons gezegd dat ze dit nog nooit eerder hadden meegemaakt en laaiend enthousiast zijn!

Also published on Medium.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *