26 jun

Spaces4You: Circulaire afbouw van kantoorruimtes

Spaces4You: Circulaire afbouw van kantoorruimtes
"Met de kennis van nu, houden we rekening met de uitdagingen van morgen!” We interviewden Jerry Hekken van Spaces4You over zijn startup.

Welk probleem los jij op?

Onze specialisatie is het leveren en installeren of aanpassen van wandsystemen, systeemplafonds en inrichting voor kantoren, zorginstellingen en overheidsgebouwen.

Wij lossen voor onze klanten huisvestingsvraagstukken op.
Wanneer een klant een hele wensen of vragen heeft op het gebied van huisvesting vinden we altijd geschikte oplossingen om het vraagstuk op te lossen. Zo komen we samen met de klant soms tot nieuwe en interessante ideeën.

Hoe ben je op het idee gekomen?

Na het faillissement van Bruynzeel Interfinish in juni 2014, wilden we als kleine flexibele partij de bestaande relaties blijven bedienen. Omdat we merkten dat de vragen van onze klanten verder gingen dan wat Bruynzeel Interfinish aanbood, besloten we ons ook te gaan richten op de overige behoeften van onze klanten op het gebied van huisvesting zoals het ontwikkelen van duurzame concepten waarbij er zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van bestaande materialen.

De trend om duurzamer te gaan werken gaat steeds verder. Hergebruik van bestaande materialen, producten en (wand)systemen – het zogeheten circulair afbouwen – is naast duurzaam, tevens kostenbesparend. Het voordeel wat de klant heeft als ze ons inschakelen is dat wij onafhankelijk van fabrikanten vrijblijvend vakkundig en deskundig advies geven.

Wie is je ideale klant?

We zijn 2 jaar geleden begonnen en hebben al een aantal grote klanten, zoals ABN AMRO, RTL Nederland, Capgemini en Sogeti, mogen bedienen. De ideale klant is een klant die net als wij ook gaat voor een duurzame samenwerking. Omdat wij de klant in de loop der tijd steeds beter leren kennen weten wij sneller waar ze naar op zoek zijn en kunnen wij onze dienstverlening daar steeds beter op afstemmen.

Wat betreft nieuwe klanten zouden we graag ons netwerk nog willen uitbreiden met architecten en ontwerpers.

Hoeveel klanten heb je volgende jaar nodig?

We binden klanten aan ons door goede dienstverlening. Hierdoor ontstaan duurzame relaties die voor ons waardevol zijn. Het aantal is daardoor minder van belang dan de kwaliteit van de klanten.
Als kleine speler zijn we snel tevreden. Grote opdrachten zijn altijd interessant, maar we rijden net zo goed naar Groningen of Maastricht voor de aanpassing aan een enkele deur of kozijn.

Wat was de moeilijkste fase tot nu toe en wat heb je daarvan geleerd?

De eerste maanden na oprichting in het najaar van 2014 waren zeer spannend, we hadden direct een aantal grote klanten en moesten gelijk aan de gang met de inrichting en de verbouwing van de kantoren van RTL Nederland en het hoofdkantoor van ABN AMRO.
We moesten tegelijkertijd onze organisatie vormgeven en dat maakte de start tot een hectische periode. Wat we daarvan hebben kunnen leren is dat we naast ons team ook kunnen vertrouwen op onze partners. We hoeven het niet allemaal alleen te doen. Samenwerking is heel belangrijk.

Wat is de volgende belangrijke stap?

De volgende belangrijke taak die voor ons ligt is meer naamsbekendheid te verkrijgen en ons netwerk vergoten.

Binnenkort introduceren we een nieuwe hoogwaardige stalen systeemwand en hebben we in samenwerking met Bruinsma Natuurlijk ! uit de Kwakel een modulaire plantenwand ontwikkeld. Deze willen we graag gaan promoten.

Wie of wat heb je daarvoor nodig?

Wij zijn lid geworden van Holland ConTech, om ideeën op te doen hoe we het beste ons netwerk kunnen vergroten.
Wouter en Sabine en de andere leden geven ons daarbij een zetje in de goede richting.

Begin 2017 willen we als het kan op een aantal beurzen aanwezig zijn. Misschien dat er een aantal leden of andere geïnteresseerden ons wil vergezellen?

Also published on Medium.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *