13 mei

De successen van 1 jaar Holland ConTech

De successen van 1 jaar Holland ConTech

Holland ConTech bestaat precies 1 jaar. Bij het terugblikken op het afgelopen jaar somden Wouter en ik zóveel mijlpalen en successen op, dat ik het de moeite waard vonden om even met je te delen!

Startups zoeken klanten. Grownups moeten innoveren

Dat is het uitgangspunt van onze missie om ondernemers en ambities bij elkaar te brengen. En wat geeft dat ‘n energie! In 1 jaar tijd hebben we al vele partijen met elkaar gematched.

Sinds de start is onze ambitie alleen maar gegroeid, want de bouwsector kan inspirerende innovators, nieuwe creativiteit en nog veel meer positiviteit gebruiken.

Netwerk van Innovators

Ons netwerk van innovators is snel gegroeid, nu al meer dan 50 leden. ING, Deloitte, StartupDelta, Provada en Jaarbeurs zijn onze partners waarmee we nóg meer impact kunnen maken.

Maar liefst 295 bedrijven hebben onze Matchmaking Meetups bezocht, waar we 638 gasten ontvingen. Al meer dan 50 pitchers hebben daar een podium gekregen. Onze startups hebben contacten gelegd met meer dan 280 prospects voor nieuwe business. En waar we ook heel blij mee zijn is dat onze ebooks al meer dan 600 keer gedownload zijn.

We hebben diverse media bereikt, waarmee we de leden nóg zichtbaarder hebben gemaakt. Zo waren we te horen bij Werken.FM en stonden we in Financieel Dagblad, Stedebouw&Architectuur en schreven we columns voor Cobouw. Onze startups haalden publiciteit in Financieel Dagblad en schitterden bij BNR Bouwmeesters.

Het mooiste compliment dat we hoorden is “dat de contributie al in 3 maanden is terugverdiend” je kunt je voorstellen dat we ons ongelofelijk trots en energiek voelen!

Onze evenementen

We hebben nogal wat evenementen georganiseerd in het afgelopen jaar. Maar liefst 7 Matchmaking Meetups en 8 ConTech Coffees.

Naast de organisatie van onze eigen Matchmaking Meetups zijn we gevraagd evenementen voor anderen in te vullen. Zo waren we bij Gevel2016, Building Holland, KPMG Smart Cities en hadden we 2 bijzondere projecten tijdens Innovation Expo.

Binnenkort presenteren we 'onze' startups tijdens Provada Future. We zijn er stiekem best wel heel trots op om dé startup partner van Provada te zijn.

Doelen voor het komende jaar

Omdat we een heel persoonlijke aanpak hebben willen we onze businessclub totmaximaal 140 leden laten groeien. We hebben per jaar plek voor 70 startups en 70 grownups.

Binnenkort lanceren we Holland PropTech, voor startups in Property Technology, voor de vastgoedprofessionals dus. We hebben gemerkt dat ook daar behoefte is om onze startups met grownups te matchen.

Op dit moment hebben we hele interessante startups voor vastgoedontwikkelaars, gebouweigenaren en gebouwbeheerders.
Voor de vernieuwende leiders bij deze organisaties dus veel kansen om met startups te experimenteren!

Deze 5 waarden krijg je bij je lidmaatschap:

1. Een Marketingteam voor maar 497 euro


De meeste startups ontstaan vanuit de techniek. En als het product klaar is voor lancering is er meestal geen marketingteam of –budget om zichtbaar te worden bij de doelgroep. Daarom worden ze lid van ons netwerk. Ze krijgen ons als ’n marketing- en salesteam op afstand.

Wij verbinden ze -heel actief- met mensen in ons netwerk, met klanten, partners, media of investeerders. Via onze social media kanalen maken we ze zichtbaar bij een groter publiek.

We organiseren events waar we startups laten presenteren. Op Building Holland en Provada bijvoorbeeld. Precies wat je als startup nodig hebt om in contact te komen met je klanten.

2. Chief Innovation Officers

De grownups laten we versneld kennismaken met alle nieuwe technologische vernieuwing en innovaties die onze sector bestormen.
Niet alle grownups natuurlijk. Het zijn vooral de innovators die nieuwsgierig zijn en openstaan voor samenwerking met de startupfounders. De energie, kennis, visie en dynamiek van een startup kunnen namelijk heel bruikbaar zijn in corporate organisaties.

De waarde voor grownups is dat zij Chief Innovation Officers op afstand krijgen bij het Corporate lidmaatschap. In boardroom meetings betrekken we het management team bij trends in technologie en sociale innovatie. We zoeken precies uit welke startups relevant voor hen zijn. Want we kunnen putten uit meer dan 200 startups die we in beeld hebben gebracht en elke dag komen daar nieuwe bij.

3. Een Businessclub

Je kunt Holland ConTech een netwerk noemen, of een platform, of een innovatiehub. Wat we doen is business laten groeien, zowel van de startups als van de grownups. We stimuleren rendabele innovatie door nieuwe samenwerkingen. Je word dus lid van de tofste businessclub in bouw, vastgoed en infra!

4. Matchmaking Meetups

Zo’n 8 keer per jaar organiseren we Matchmaking Meetups. Dan komen 100 innovators bijeen om kennis te maken met de ideeën, diensten en producten van startups. Startups pitchen en worden direct gematched met de klanten of partners waarmee ze in gesprek willen komen. Concrete resultaten dus, actie voor groei en succes.

De Meetups organiseren we bij onze Corporate leden, een mooie gelegenheid om de innovatie in huis te halen!

5. De Matchmaking app

Matchen doen we 24/7 met de Matchmaking app. In deze app kunnen de leden elkaar makkelijk vinden en verbinden.

Wil je lid worden? Bel ons: 06 2861 5727

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *