08 nov

The IOT Company: Het eenvoudig maken van ‘Internet of Things’

The IOT Company: Het eenvoudig maken van ‘Internet of Things’
"The IoT Company zorgt door middel van eenvoudig gebruik van The Internet of Things dat je als onderneming voor blijft op de markt.". We interviewden Amber van der Slik van the IoT Company over innovatie met behulp van IoT.

Wat zijn de belangrijkste ingrediënten voor innovatie in de bouwsector volgens jou?

De belangrijkste ingrediënten voor innovatie in de bouwsector zijn tweeledig. Door het gebruik van IoT is het mogelijk om efficiënter te werken. Besparingen kunnen worden gemaakt door het sneller aanleveren van grondstoffen en bouwmaterialen.

We zorgen er met IoT voor dat het milieu minder belast wordt en we kunnen materialen eenvoudig beveiligen tegen diefstal. Daarnaast is de welwillendheid van bouwbedrijven erg belangrijk. Bouwbedrijven zijn vaak traditionele bedrijven. Er is wel innovatie, maar dit gaat vaak in een rustig tempo.

De ontwikkeling van IoT gaat momenteel in de zesde versnelling. Dit moeten bouwbedrijven willen, kunnen en leuk vinden. Ook is het belangrijk om contact te leggen met de juiste innovatieve partners. Laat je helpen door mensen die er verstand van hebben.

Wat is de succesvolste innovatie van jouw bedrijf? 

The IoT Company is sterk in het intelligent maken van gebouwen door middel van sensoren. The IoT CountR meet en regelt temperatuur, luchtvochtigheid, fijnstof, klimaatveranderingen en dergelijke. Uiteraard is maatwerk ook mogelijk.

Hoe heb je de klant betrokken bij deze innovatie?

Onze klant heeft bijgedragen in de ontwikkelkosten voor deze sensor. Het eisen pakket is samen met onze klant opgesteld, en de testen en POC’s zijn gezamenlijk gedraaid.

Welke uitdagingen ben je tegengekomen tijdens het innovatieproces?

De ergonomie van The IoT CountR is erg belangrijk. In deze wereld is men snel geneigd om te denken vanuit de techniek; “als het werkt is het goed”. Maar dit is lang niet altijd waar. De ergonomie in deze case is ook erg belangrijk. Hier dient nu zelfs verandering in te komen.

Wat is de grootste les die je wilt delen met de jongere generatie?

Blijf doorgaan! Al het begin is moeilijk. Daarnaast is het belangrijk om kennis te delen. Ga niet het wiel opnieuw uitvinden voor iets wat al bestaat. Wees enthousiast. En volg het oude gezegde: “De sky is the limit”. In theorie kan bijna alles. Soms wil de praktijk nog weleens moeizaam verlopen maar probeer hier over heen te kijken.

Wat zijn jouw 2 gouden ideeën met betrekking tot succesvol innoveren?

Vooral doen! Denk altijd van uit de klant en niet vanuit je zelf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *